Wednesday, June 24, 2009 | By: WR

MODUL PEMBELAJARAN 3T

Semalam saya ke PSPN Marang lagi. Kali ini untuk Taklimat tentang Modul Pembelajarn 3T yang telah pun diedarkan kepada seluruh sekolah. Ia meliputi semua mata pelajaran. Nampaknya pada tahun ini modul ini diedarkan lebih awal berbanding tahun lepas yang agak lewat diedarkan ke sekolah.

Banyak juga wnag yg dilaburkan untuk penghasilan modul ini, diharapkan guru menggunakanknya semaksima mungkin. Sumber banyak cuma cara guru menggunakan sumber itu harus bijak.
Tuesday, June 16, 2009 | By: WR

MESYUARAT HARI GURU PERINGKAT DAERAH

Sambutan hari Guru peringkat daerah akan diadakan pada 20 Jun 2009 di SMK nasirudin Shah.Hari ini sy diarahkan mewakili pengetua untuk mesyuarat Majlis hari Guru peringkat daerah Besut di SMK Nasiruddin Shah. Sesampai di SMK Ns, kami dijemput untuk raptai terlebih dahulu. Dalam dewan,terdapat kumpulan guru yg akan menyampaikan koir, murid2 yg bermain gamelan dan pangacara majlis sedang berlatih.

Kami diminta turut serta dalam raptai tersebut. Majlis akan diresmikan oleh ADUN Kota Putera.

Selepas raptai kami naik ke Bilik gerakan untuk bermesyuarat. KOmen diberikan berdasarkan raptai sebelumnya. Nampaknya PPD sedikit berang bila wakil SMT Besut tidak hadir kerana SMT bertanggungjawab untuk menyelia bahagian Anugerah Tokoh Guru Daerah Besut.Tugas itu kemudiannya dilucutkan dari SMT dan diberikan kepada SMK Tembila.

Setiap sekolah di daerah besut akan menghantar wakil 10 orang guru untuk setiap sekolah.
Monday, June 8, 2009 | By: WR

UBAHSUAI BILIK KATERING & PENYAJIAN

Mata pelajaran MPV katering & Penyajian dibuka di SMK Pelagat pd 2003. Bangunan makmalnya hanyalah kelas biasa yang diubahsuai menjadi makmal masakan dan sebuah cafe yang kecil.Keadaannya lebih daif dari bilik masakan ERT kepunyaan KHB. Bayangkan hari2 pelajar memasak. Sinkinya amat2 tidak memuaskan. Ia dikelilingi papan lapis sahaja.. bila terkena air, papan lapis reput.. Masa tender dulu sekolah menerima apa sahaja yg dibekalkan dan tak boleh "bersuara". Lihatla kedaifan nya..




Selepas 2 kali dibuat penambahbaikan papan lapis yg lebih tebal diganti namun ia tetap menjadi reput.. Akhirnya kami membuat keputusan untuk merayu sekali lagi agarP&P menjadi lebih berkesan dengan adanya bilik memasak yg lebih kondusif... Sebaik cuti sekolah lepas.. kerja-kerja mengubahsuai / menaiktaraf dijalankan. Semua meja kerja adalah konrit dan tiada lagi papan lapis itu... harap2 buka sekolah nanti siap la..








Saturday, June 6, 2009 | By: WR

JOGGING

Semalam selepas kenduri rumah sepupu di KB singgah BILLION shopping skit. Biasa la musim cuti orang luar masuk kelate berbondong-bondong.. maka jalan memang sesak.. nak masuk KB Mall nampak kereta penuh.. mesti tak ada parking

Jadi saya singgah di Billion je la.. itu pun parking paling bawah.. Terjumpa la pulak kasut sukan.. ape lagi beli la... Hari ni saya bersama anaknda Munirah dan Tajudin serta anak sedara jogging sekitar kawasan perumah kami hingga la keluar jalan raya.. ternyata hebat juga.. :)
Friday, June 5, 2009 | By: WR

ANAKNDA WAN FATIHAH

Semalam dapat sms dari anak saudara Wan Fatihah mengundang ke majlis hari jadinya. Sejak pulang dari Serawak ( beliau mengajar di sana) beliau nampak riang bersama suami. banyak cerita lucu yang dibawa terutama tentang perbezaan cara bercakap dan tentang kehidupan seharian. Memang la.. amat berbeza. Beliau mengajar di sebuah sekolah rendah bersama suaminya. Sekolah Kebangsaan Sebemban Betong, Serawak. Sudahpun membeli sebuah kereta supaya senang bergerak. Sebelum ini suaminya telahpun mempunyai sebuah kereta ( waja ) namun ditinggalkan di rumah adiknya.

Kebetulan tarikh hari lahir dia sama dengan tarikh hari lahir anak lelaki saya Mohd Zul Ariff. Tapi saya tidakla meraikannya dengan jamuan. Cukup ayahnya mengajak makan di luar ( Restoran Gemilang ) Juga saya sempat membelinya sebuah Kek Harijadi.. Adiknya pun faham.. katanya dah besar2 ni malu la buat majlis hari jadi macam masa2 kecik..

Berbalik pada anaknda Wan fatihah.. rezekinya belum ada... sudah 3 tahun kawin tapi belom dikurniakan cahaya mata.. Sabarla ye..

Selamat Hari Jadi Kak Tihah ( Nama manjanya )
Wednesday, June 3, 2009 | By: WR

Pengantin , Pelamin & Hantaran

Dah byk tempat kenduri dihadiri. Asyk makan daging memanjang. Penat la pulak makan daging je. Majlis kawin ada macam-macam.. yang buat besar-beraran sampai la yang buat ala kadar. Nampaknya trend sekarang mesti ada pelamin. Satu masa dulu di tempat saya pelamin semacam di pinggirkan. Ramai yang berpendapat pelamin sesuatu yang "lagha" dan membazir. Nampaknya sekarang ia seolah2 satu kemestian dan kebanggaan pula. Begitu la musim berganti. Terpulang kepada individu.. sapa nak buat buat la.. belanja pun boleh tahan.. Zaman sekarang kalau nak kawin kena ada sekurang-kurang 20k ke atas. Itu di kampung saya la.. kalau kat bandar besar... lagi besar la modal nye



Related Posts with Thumbnails