Tuesday, September 29, 2009 | By: WR

Selamat hari raya

lama tak kemaskini blog... sibuk sangat masa puasa...
Thursday, September 10, 2009 | By: WR

CUACA PANAS, PUASA & PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM

minggu ini cuaca amat panas dan tiada hujan langsung. Minggu lepas ada la juga hujan turun dan cuaca agak sejuk. Waktu petang memang hujan turun diikuti angin kencang. tapi minggu ini cuaca berubah panas terik, kering dan lembab. Sungguh tidak selesa... lebih2 lagi kelas 4EP yang saya ajar tiada bekalan elektrik kerana kerja-kerja pembinaan bangunan baru. Kesian juga tengok pelajar2 kepanasan..... Mereka kelihatan letih dan tak banyak bergerak.. bagus juga tu.. takda la mereka merayau2... tetapi segelintir pelajar menengah rendah masih boleh "berlari". Pengetua pun nak pelik macam mana dibulan puasa ni pelajar terbabit boleh aktif .. tau-tau saja la..

Pelajar tingkatan 5 pula sedang rancak menghadapi peperiksaan percubaan. Elok juga mereka tengah exam tak perlu la cikgu mengeluarkan suara mengajar.. jimat tenaga suara.

Kepada semua calon SPM selamat menghadapi peperiksaan percubaan..
Thursday, September 3, 2009 | By: WR

"RUMAH BARU"

Semasa perhimpunan ahad yang lepas pengetua berbisik kepada saya bahawa saya mendapat "rumah baru " Dalam hati saya tertanya2 apakah yg dimaksudkan oleh beliau. Terlintas juga dalam hati adakah rumah baru bermaksud "sekolah baru" Adakah saya akan ditukarkan?

Akhirnya saya lega bila pengetua berkata yang Bangunan Katering & penyajian yang baru akan didirikan. Rumah baru bermaksud sekolah akan dapat satu blok bangunan baru yang akan dididrikan di sebelah bangunan baru yang dalam proses pembinaan.

Syukurla, selama ini guru katering dan penyajian terpaksa menggunakan bangunan lama yang diubahsuai berkali2.. keadaannya amatlah uzur dan tidak begitu "baik" untuk proses P&P. hari ini pihak JKR datang untuk membincangkan lokasi sebenar dan selepas ini tender akan dikeluarkan.

yang paling gembira ialah guru mata pelajaran tersebut yang telah sekian lama terpaksa mengajar dalam keadaan daif.... Saya tidak menafikan ini semua adalah usaha "mantan" pengetua dulu yang bersusah payah .. akhirnya dapat jua...
Related Posts with Thumbnails