Saturday, October 31, 2009 | By: WR

MUSIM HAJI

ini adalah Lapangan Terbang Sultan Mahmud Kuala Terengganu. Saya dan keluarga menghantar kakak dan suaminya yang akan menunaikan haji pada tahun ini. Memang sesak sekali dengan jemaah dan penghntar... Inilah kali pertama jemaah haji bertolak terus dari Terengganu ke Madinah. Lapangan terbang ini dekat saja dengan stadium yang runtuh.Saya mengmbil gambar ini dari khemah menunggu. Kelihatan jemaah berbaris untuk mendaftar dan mengambil beg sandang.
Selamat menunaikan haji untuk kekanda Zainon dan suaminya. Semoga selamat pergi dan selamat kembali dan dapat mengrjakan haji dengan sempurna..

Thursday, October 29, 2009 | By: WR

PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN

Pelajar tkn 4 sudah mula menjalani peperiksaan akhir tahun sejak ahad lepas. Minggu depan akan dikuti tingkatan 1 dan 2 pula. pelajar tkn 3 mengikuti aktiviti lepas PMR. Akhir2 penggal persekolahan memang sibuk sedikit. Banyak perkata yg mesti dibereskan.

Pentaksiran k.kurus tkn 1 dan 2 pula bermula.... minggu lepassekolah kami didatangai pentaksir negeri untuk khb KT. Ada pulak guru berkenaan yg "hilang" padahal sudah diberitahu awal2 kedatangan pentaksir negeri...

Mesyuarat JKS terakhir telah diadakan dan sekarang mesyuarat panitia pula... pelajar tingkatan 5 dah rasa demam SPMnya...

Aduh bz nye.....
Tuesday, October 20, 2009 | By: WR

ANALISIS PEPERIKSAAN PERCUBAAN NEGERI TERENGGANU

Semalam kami bertiga GKMP Bahasa, GKMP Kemanusiaan dan GKMP Votek bersama lain2 GKMP dari sekolah seluruh Terengganu dipanggil oleh JPN untuk satu taklimat tentang analisis Peperiksaan Percubaan negeri Terengganu. Bilangan semua yang terlibat hampir 600 orang.

Kami sampai dalam pukul 9.45am di BPTN Terengganu, marang. Singgah sarapan di restoran berdekatan BTPN. Selesai makan, terus ke BPTN malangnya kenderaan penuh sesak terpaksa la kami letak kereta di luar kawasan BPTN. Penat juga la berjalan kaki masuk ke kawasan BPTN dan dewan besarnya terletak agak jauh ke belakang.

Acara bermula dalam pukul 10.30am dengan ucapan Ketua Sektor Sains JPNT dan Ketua Sektor Akademik JPN Tn Haji Zubir Embong. Dari apa yang dibentangkan mereka menaruh harapan bahawa keputusan SPM 2009 mungkin akan "mengejutkan". Biarlah saya biarkan perkataan mengejut itu menjadi teka teki.... boleh jadi mengejut menurun atau mengejut meningkat. Hehehhee.... suspen kan.

Selepas makan tengahri kami diarahkan untuk terus ke dewan lagi kerana Pengarah pelajaran Negeri pula akan berucap.... majlis berakhir dlm pukul 3.45 pm.

Tunggulah tahun 2010... keputusan sebenar akan tiba jua....
Wednesday, October 14, 2009 | By: WR

AKADEMI SAINS PERTANIAN 2009

Agak lama tidak kemas kini blog...
pada 10 - 12 Oktober yang lepas, saya telah membawa 2 orang pelajar SMK Pelagat yang terpilih untuk menyertai akademi sains pertanian.
Pelajar tersebut ialah : Azura Awang majid dan Nur Hafifah M. Farid
Ia adalah lanjutan daripada kem kecemerlangan sains pertanian yang telah diadakan ditempat yang sama dalam bulan Julai yang lepas. kali ini pelajar dipilih berdasarkan keputusan percubaan SPM. Hanya pelajar yang mendapat A dalam peperiksaan percubaan diambil untuk menyertainya... ( Namun, biasa la politik dalam bidang pelajaran pun ada... mana2 yang tak dapat A pun ada yang menyertainya...) Seramai 50 orang pelajar seluruh Terengganu terpilih menyertainya
Saya sampai di Pusat Ko Kurikulum Kuala Berang dalam pukul 10.00 pagi. Selepas mendaftar pelajar di kumpulkan dan diberi taklimat.

Slot pertama ialah pre-test untuk Kertas 1. ( saya difahamkan soalan kertas 1 itu adalah soalan percubaan Negeri Sembilan )
Sebelah malamnya perbincangan kertas 1.
Pagi esoknya pelajar dibahagikan kepada 2 kumpulan mengikut tahap pencapaian pelajar.


Hari akhir penceramah jemputan Encik Syukur memberi petua2 dan tunjuk ajar untuk menguasai kertas 2 ( terutama Soalan no 1 )



majlis berakhir pada pukul 12.30 tengahari pada 12 Oktober. Selaps ucapan perasmian penutup semua menjamu selera( makan tengahari)


SELAMAT PULANG DAN SELAMAT MENGHADAPI PEPERIKSAAN SPM UNTUK SEMUA YANG TERLIBAT.



Sunday, October 4, 2009 | By: WR

MAJLIS IZIN ILMU PMR

Esok akan diadakan mjlis izin ilmu utk calon2 PMR. Seperti tahun2 lepas ia merupakan majlis di mana pelajar akan memohon restu dari guru2 . Guru dan pelajar juga akan bermaaf2an... semoga pelajar2 dapat menjawab soalan dengan lebih tenang dan guru juga redha segala ilmu yang diajar..
Related Posts with Thumbnails