Wednesday, February 24, 2010 | By: WR

KEJOHANAN MINI OLAHRAGA 2010

Esok akan diadakan mini olahraga untuk sekolah. Banyak acara tidak dijalankan. Entahla agaknya langkah berjimat cermat la kot.. lagi pun peringkat daerah pun memang banyak acara yang digugurkan.

Persiapan padang telah dibuat sejak minggu lepas dan pelajar pun telah berlatih setiap petang. Kelam kabut juga AJK mengendalikan keperluan sebelum menjelang esok. Sehingga petang tadi pihak yang bertanggungjawab sedang bertungkus lumus membereskan beberapa perkara dari mengemaskini senarai peserta, AJK bertugas dan banyak lagi yang perlu dibereskan. Tetapi saya melihat unit Sukan memang mempunyai AJK yang cekap dan berwibawa di bawah GPK Ko. Tahniah !
Sunday, February 21, 2010 | By: WR

MALAS MENULIS

Sejak dibangku sekolah rendah lagi saya minat membaca. Apa sahaja buku saya baca. Malah kalau tak ada aktiviti saya tidak kisah ditinggalkan berseorangan semasa kecil asalkan ada BUKU. Semenjak di darjah 6 lagi saya sudah membaca berpuluh2 novel yg saya ambil dari sepupu saya yang mnjadi perpustakawan. NOvel yang tebal2 saya tidak kisah malah rasa puas setiap kali selepas mambacanya...

Bila ke sekolah menengah minat menulis membuat saya menulis cerpen sebagai hobi. Saya berikan kawan2 sekolah membacanya. MInat menulis berpanjangan ke tingkatan menengah atas bila saya kerap memuatkan cerpen ke majalah sekolah sehingga cikgu Kamsan guru BM saya di SMT JB selalu bertanya adakah saya menciplak atau menulis sendiri cerpen itu. Mungkin dia kagum dengan "bakat" saya ( angkat bakul sendiri) dia yang ketika itu guru kelas saya mencatatkan kebolehan saya dlm penulisan kreatif sebagai keistimewwaan yang ada pada diri saya. Setiap kali saya membuka surat berhenti sekolah saya akan tersenyum dengan pernyataan " Berkebolehan menulis sastera kraetif"

BIla mempunyai blog sendiri saya rasa seronok menulis di blog sndiri. tetapi sejak akhir2 ini entah kenapa saya jadi MALAS dan tak ada idea untuk menulis. Mungkin faktor usia. Di usia begini saya lebih selesa santai dan rehat2 sambil membaca buku agama sahaja. Kini blolg pun seakan rumah tak berpenghuni... sunyi dan sepi. Sesekali teringat juga kata2 GPK untuk menggunakan blog sebagai rujukan pelajar dirumah. Muatkan latihan2 untuk pelajar menambah volume kerja... tetapi kenapa la ada rasa MALAS ini... lebih2 lagi saya tidak pernah memberitahu pelajar saya tentang blog saya ini..
Saturday, February 13, 2010 | By: WR

MAJLIS ANUGERAH KECEMERLANGAN UPSR DAN PMR DAERAH BESUT 2009

Pada : 13 Februari 2010 ( hari ini )
Tempat : Dewan Gong kemuntong, Jerteh.

Disempurnakan oleh : YAB Tan Sri Muhyiddin Mohd. yaasin
( Timbalan Perdana menteri Malaysia merangkap Menteri Pelajaran Malaysia)
Sunday, February 7, 2010 | By: WR

BANGUNAN BARU... BILA NAK SIAP?

Sekolah kami telah mendapat bangunan baru untuk menempatkan 12 buah bilik darjah dan juga bangunan pentadbiran. Kalau dilihat dari luar kawasan sekolah memang cantik bangunan sekolah yang baru,. namun hingga kini masih belum pasti bilakah dapat digunakan. Cuma tandas yang baru dinaiktaraf telah dapat digunakan. Begitu juga tapak perhimpunan mingguan. begitu lama menunggu...
Related Posts with Thumbnails