Wednesday, December 29, 2010 | By: WR

CATATAN PENUTUP TIRAI 2011

2010 hampir pergi dan 2011 bakal tiba tak berapa lama lagi. Banyak peristiwa berlaku di akhir2 2010 yang pastinya menuntut banyak kesabaran. Walaupun rancangan bercuti ke Melaka menjadi kenyataan, namun beberapa peristiwa yang kurang menyenangkan turut mewarnai 2011.

1. Kesihatan ayahnda yang makin merosot mendambakan perhatian anak2 yang lebih komited.Cuti sekolah yang lepas selain bertugas disekolah dan masih menjalankan kelas tambahan untuk pelajar SPM , saya juga bertugas di rumah emak di kampung untuk menjaga kedua-dua ibubapa yang semakin uzur lebih2 ayahnda yg terbatas pergerakannya akibat sakit tua.

2. Abang saya juga turut ditimpa sakit tiba2. Mujur anak2nya ada dirumah kerana cuti sekolah.

3. Setelah tamat SPM, anak2 menuntut untuk bercuti. Saya menjadi serba salah tetapi selepas giliran tugas menjaga ayah terlaksana, saya ikut kan juga impian anak2 walau kami pergi hanya sehari melawat. 2 hari perjalanan pergi balik agak memenatkan. Takpa lah asal anak2 terhibur. Kalau ikutkan hati memang malas nk berjalan jauh bila usia dah meningkat.

4. paling menekan perasaan bila 2 hari balik dari Melaka, suami diserang sakit lagi menyebabkan kedua2 tangan dan kakinya tidak dapat bergerak. Amat mengejutkan saya, akhirnya saya membawanya ke hospital dan tidak dapat menghadiri mesyuarat awal tahun 2011 ( mesyuarat guru dan JKS ) Terpaksa menjagannya di wad hospital Besut. Dalam kebimbangan kemungkinan berlaku macam2 andaian, saya bersyukur kerana ahirnya suami pulih... Terima kasih ALLAH. Syukur juga padaMu ya ALLAH kerana mengurniakan DUA anak lelaki yang menjadi kekuatan diri ini. Kebetulan anak perempuan saya menghadiri KEM jatidiri di ILIM Besut.

Semoga tiada lagi peristiwa hitam di hujung 2010 ini.

Related Posts with Thumbnails