Sunday, June 10, 2012 | By: WR

ISTIMEWANYA MENJADI TETAMU ALLAH DAN RASULNYA

Nostalgia  DI Masjid Nabawi Berulang.

Pada 2012, saat berkunjung ke Mesjid Nabawi selepas selesai mengerjakan Haji  Ifrad, semasa Ziarah di makam Rasulullah kekasih tercinta, saya kehilangan dompet berisi gambar dan sedikit wang ( dalam SR100.00 ) Kini mengerjakan umrah selepas 10 tahun berlalu, saya kehilangan dompet lagi. Bezanya kali ini saya membawa Kad pengenalan ( semasa musim haji dulu kadpengenalan tidak di perlukan dan tidak dibwa) dan lessen memandu. Di dalamnya ada wang SR400.00 )

Semua itu tidak penting. Tatkala menjejakkan kaki ke Laman Mesjid Nabawi hati begitu terpukau! 10 tahun berlalu dan masjid mengalami pembangunan yg mengagumkan, terutama di bahagian hadapan. Struktur mirip “payung” terbuka sungguh cantik melindungi Jemaah dari sinaran matahari yg terik. Malamnya ia menguncup memberikan Jemaah menikmati udara terus dari langit…
MALAM ---- payung tertutup...


Berkunjung ke makam Nabi  memang menjadi idaman setiap Jemaah… apa tidaknya kita dapat solat di Taman Syurga Raudhah.. itulah yg menjadi matlamat bila ke sana.. Akhirnya bila sampai masa meninggalkan Madinah sekali lagi peluang terbuka ke raudhah…  Ziarah Wada` ..








sempat pula ke pasar khurma membeli khurma ajwa..


0 Dari Kacamata Orang lain:

Related Posts with Thumbnails