Monday, August 24, 2009 | By: WR

MAJLIS BERBUKA PUASA 1

2 Anak saudara yang baru kawin awal tahun ini bekerja di Besut. Jadi semalam saya menjemput mereka berbuka di rumah dengan membawa pasangan masing2.Oleh kerana mereka bekerja ( yang kakaknya kerja dekat FAMA dan adiknya di Majlis daerah Besut ) mereka datang lewat. terpaksala saya dan anak perempuan membuat persiapan ala kadar. Juadahnya ringkas :

1. Tom yam
2. Ikan percik
3. Sayur Goreng
4. Solok Lada ( dibeli oleh suami )
5. nasi putih ( mestila..... )

pembasuh mulut : Krim karamel

Minuman : Teh O ( ada juga air kacang soya - kebetulan saya bertemu bekas anak murid yang menjual air buah ditepi jalan, jadi diberikannya pada saya... ingat juga kat bekas guru ni.. )

Khurma tak tinggal la....

8 Dari Kacamata Orang lain:

IMANSHAH said...

Salam kak..saya suka sangat solod lada..adoi

mantan said...

Puding karamel tu beli ke buat sendiri. Resepi ada tak?

yusofsipan said...

ok ler tu waruna, bila pulak nak jemput saya?

WR said...

imanshah: balik kelate belanar2 solok

mantan : saya buat sendiri. ada resepi nak ke?

cikguyusof : jauhnya ......

yusofsipan said...

kalau kami datang ke rumah waruna boleh jugak singgah rumah juita kan? hehehe....

memang ler jauh tapi dekat di blog!

Juita said...

wakakaka cikgu yusof nyer peribahasa.. jauh di hati dekat diblog!! pandai tul.. meh la umah sy ckgu... bila2 nk dtg kt or kb msg lew.

mantan said...

Nak cuba buat juga puding tu...

:Selamat Hari Wanita:

Juita said...

makngah pesl xkasik mantan resepi tu? kehekehhe... gini lew mantan ikut resipi sy je.. pukul telur dgn gula... masukkkan susu cair, vanila.
buat gula hangus, masukkan susu cair + telur tadi pastu KUKUS... dah siap pun...

Related Posts with Thumbnails