Friday, November 27, 2009 | By: WR

HARI RAYA AIDIL ADHA / KORBAN/ HAJI

Pukul 8 am kami sekeluarga ke Mesjid Kg Pdg Luas utk sembahyang hari raya. Kemudian terus ke Lokasi "mengorbankan " lembu di Kg suami saya iaitu Kg Bukit Awang pasir Puteh kelantan. Setiba di sana rupanya dah cukup ahli tetapi penyembeleh je belum datang.

Lama jugak kami menunggu... kahirnya diberitahu penyembeleh itu singgah utk menyembeleh lembu di tempat lain.. Ramai yg merungu kerana ada yg potong Q...

Pukul 10.30 baru la bermula.. anak perempuan saya bersembunyi kerana tidak sanggup melihat..







video
Thursday, November 26, 2009 | By: WR

MATAHARI DAH BERSINAR & RAYA HAJI




Syukur alhamdulillah. Matahari dah keluar dan bersinar. Tiada lagi rintik2 hujan. Bila saya jenguk keluar rumah ramai jiran2 menjemur pakaian di luar. Tapi masih lagi berjaga1 jaga kerana ramalan gelombang ke tiga akan datang..


Esok dah nak raya... semacam diberi peluang oleh Yang Maha Kuasa untuk persediaan raya , maka dihentikan HUJAN seketika.. boleh la balik beraya dengan ibu ayah saudara di kampung.
Tahun ni suami saya ambik bahagian "korban" di kgnya. (Pasir Puteh) Lepas tu petangnya baru la kami balik ke kg saya di Machang.

Semalam bandar Jerteh agak sibuk dan sesak orang membeli belah utk persediaan raya..
SELAMAT HARI RAYA KORBAN UNTUK SEMUA.
Sunday, November 15, 2009 | By: WR

JAMUAN AKHIR TAHUN 2009

Akhirnya berjaya juga diadakan jamuan itu.. Bertempat di Cheingmai Restoran( KOta Bharu )
Makanannya boleh la..... murah juga. RM20/kepala. kalau nak banding restoran di Jerteh,
memang la di sana lebih memuaskan. Cuma dewan makan agak sempit.

Ucapan pengetua agak ringkas saja. Lebih 40 hadiah cabutan bertuah diadakan.. Satu pun tak dapat... dapat kat orang lain la.. TV 27 cm kawan baik saya yang dapat.

Pulang dah agak lewat.. pukul 4 lebih..
Thursday, November 12, 2009 | By: WR

MAJLIS RESTU ILMU PELAJAR SPM 2009

Hari ini pelajar SPM berkumpul untuk majlis Restu Ilmu.


Selepas taklimat oleh S/U Peperiksaan Awam Cikgu Ismail. Guru-guru mata pelajran pula memberi amanat terakhir persiapan yang murid perlu lakukan..
Salah seorang guru ialah Cikgu Roshani iaitu ketua panitia Pend. Seni Visual....
Pengetua memberi ucapan..
Penyampaian hadiah untuk pelajar cemerlang dalam Peperiksaan Percubaan yang lepas. Wan Azila Ialah harapan kami untuk menggenggam "straight A "
Selepas penyampaian hadiah, semua pelajar bersalam salaman dengan guru mata pelajaran SPM sambil memohon restu...
Tak ketinggalan pelajar lelaki....

Dan ini... pelajar nakal...


lepas tu apa lagi.... JAMUAN LA.. KENYANG LAGI.... lepas ni jamuan lagi dengan PSS

Tuesday, November 10, 2009 | By: WR

SENARAI JAMUAN AKHIR TAHUN 2009



Walaupun Jamuan Akhir Tahun kelab Guru ditunda, ada lagi jamuan unit2 lain yang diteruskan. ianya diadakan di sekitar bandar Jerteh.

9 Nov 09 - jamuan dari Koperasi Sekolah bertempat di Restoran J Rivers berdekatan Mesjid Hadhari. ( Untuk AJK dan pengurusan sekolah )

10 Nov 09 - jamuan Pelajar PMR - bertempat di Dewan Sekolah . Kelihatan Tuan pengetua dan GKMP kemanusiaan ( duduk ) dan GPK HEM sedanga menyampaikan hadiah kepada pelajar yg menyertai aktiviti selepas PMR.
Ini pula sebahagian pelajar lelaki yang hadir....Manakala gambar bawahialah sebahagian pelajar perempuan..


11 Nov 09 - Jamuan dari Koperasi untuk semua guru. ( kantin sekolah )

12 Nov 09 - jamuan pelajar SPM - sempena Majlis Restu Ilmu dan perpisahan.
- Jamuan dari PSS ( Di J Rivers juga... )

15 Nov 09 - Jamuan Warga Sekolah ( Restoran Cheing Mai KB )


Setakat ini, ada 5 jamuan akhir tahun... kenyang la hari2 makan free....
Monday, November 9, 2009 | By: WR

JAMUAN AKHIR TAHUN DIBATALKAN....

Pada 8 November ( semalam ) sepatutnya guru-guru SMK Pelagat mengadakan jamuan akhir tahun bertempat di Restoren Cheing Mai Kota Bharu. Malangnya hujan dan banjir menyebabkan majlis dibatalkan. Apa yang sedikit "kecoh" ialah pembatalan diberitahu lewat. Pada hari tersebut semua guru perempuan melaramm habis.. baju cantik2 khusus utk jamuan dipakai... malang sekali jamuan tak jadi.... melenting gak la mereka.. hehhehee.
Padahal pembatalan dibuat pd hari Jumaat lagi. Pihak yg bertanggungjawab tidak mengambil inisiatif utk memaklumkan kpd guru-guru... Baju tu takkan nak dipakai kali kedua... :P Dah basi kata mereka...
Hadiah berupa hamper pulak dah siap diatur.....

Bila tarikh diubah ke 15 November ramai ygkomplen kerana pd tarikh tersebut ramai guru tiada di sekolah kerana urusan pemeriksaan kertas PMR. Alahai kenapa la nak buat jauh2.. buat kat sekolah kan senang....
Thursday, November 5, 2009 | By: WR

HUJAN

Sejak semalam hujan mula turun tak henti-henti. Angin pun bertiup kencng. Bmbang pula 2 orang anak saya ke sekolah dengan motosikal.Sekarang pula tengah peperiksaan akhir tahun. Basah kuyup balik dari sekolah.

Hari ini pun hujan masih mencurah-curah cuma sesekali berhenti dan matahari keluar. Namun beberapa minit kemudian hujan turun semula. Langit gelap dan angin terus kencang.

Sebagai ibu saya bersiap sedia :
1. menempah tempat menyidai kain yg boleh dibawa masuk dalam rumah. ( hehehe.. ) walaupun takde anak kecik tapi anak2 saya kuat menukar pakaian. dalam sehari 2-3 kali juga mesin basuh bekerja.

2. membeli "hanger" lebih sikit- nak sangkut pakaian yg dibasuh atas penyidai.

3. Membeli stok keperluan dapur - maklumla kalau banjir, laluan ke Bandar Jerteh terputus.

Sebagai guru :
1. Saya meminta semua pelajar saya memberikan no telefon mereka.Maklumlah kalau hujan memang ada pelajar yang tertidur dan terlewat masuk dewan peperiksaan SPM nanti.. pernah satu ketika dulu seorang pelajar saya tak datang SPM. Bila saya pergi kerumahnya dia sedang nyenyak tidur kerana hujan lebat. Penya la dia berselimut. Jadi kalau mereka tak datang exam, boleh la saya menghubungi mereka. Sekolah saya ni kalau hujan lebat air akan bertakung. kampung berdekatan pun banjir.. tentu susah pelajar nk datang exam.
Related Posts with Thumbnails