Tuesday, May 3, 2011 | By: WR

JAUHNYA.....

Anak perempuan saya mendapat tawaran ke Kolej Matrikulasi Johor. Target saya ialah Kolej matrikulasi Pahang.... sebabnya? saya masih boleh memandu ke sana untuk menghantarnya. Tapi kalau dah ke Johor? Jauhnya... Dalam keadaan suami saya tidak "layak" memandu , perjalanan jauh menjadi begitu sukar bg saya. Terpaksalah saya menggunakan khidmat anak lelaki saya yg belum pernah travel jauh2 juga.. tapi takpe la... sekurang2nya dia menjadi "kekuatan" saya.

Anak2 dah mula membesar dan saya akan mengalami satu fasa dalam hidup di mana akhirnya ibubapa akan bersendirian tanpa anak2 di sisi... apa tidaknya .. anak2 akan berhijrah ke tempat lain untuk menuntut ilmu dan seterusnya memasuki alam pekerjaan... kawin... sunyi juga memikirkan nanti hanya kami berdua di rumah...


6 Dari Kacamata Orang lain:

HaifaHaris said...

salam.oh,anak cikgu dapat johor,saya dapat pahang,haha terbalik pula ye.saya yang teringin nak dapat johor tp xdpt.oh ye,kalau tak nak jauh,suruh la anak cikgu tunggu dulu untuk tengok keputusan upu 6 may ni...=)

WR said...

OOoo keputusan UPU 6 Mei ya? terima kash bgtau mklumat tu.... tahniah la ya nur Haifa.. terima kasih lawat blog ckgu

Granny Hani said...

dah 10 tahun saya jadi driver,,nak tak nak redah aje..redha dgn ketentuan Tuhan bila suami uzur dan tak leh drive..supir tanpa gaji...hehehee

WR said...

Betul tu hani, nak tak nak redah saja lah... demi anak2 kita mesti kuat...

Tinta.Muallimah said...

Macam tu lah cikgu....cabaran ibu2 hari ini.

nba-Nur said...

Tahniah buat anak akak yang dapat melanjutkan pelajaran..

Related Posts with Thumbnails