Sunday, September 11, 2011 | By: WR

4 DALAM 1

Saya tidak pernah mengadakan jamuan rumah terbuka hari raya sebelum ini. TIDAK PERNAH. Pada tahun ini saya "terpaksa" mengadakannya. Itupun atasbeberapa sebab.

1. Kejutan pertukaran saya ke SMK Kuala Besut. Tidak dapat saya gambarkan pilu berpisah dengan SMK Pelagat setelah 18 tahun berkhidmat. Jadi sebagai penghargaan kepada semua warga SMK Pelagat, hanya sedikit jamuan untuk meraikan perpisahan ini. Tiada apa yg boleh saya sumbangkan kecuali kesudian kawan2 berkunjung ke rumah sebagai kenangan terakhir.

2. Anaknda Mohd. Zul Ariff akan berangkat ke UUM. Dia ingin menjemput rakan2 sekolahnya untuk beraya dan bersalam-salaman. Setelah sekian lama belajar di sekolah yg sama, masing2 mengikut halatuju sendiri.

3. Meraikan DUA anak sedara yg melangsungkan perkahwinan pada raya ke 3 dan ke 4 yg lepas. Mereka ( pengantin baharu) itu saya jemput untuk makan-makan.

4. Menjemput jiran2 untuk beraya.Setelah sekianlama berjiran, inilah julung2 kali saya bersua di Hari Rayauntuk bermaaf-maafan...

MAKA, JADILAH IA JAMUAN EMPAT DALAM SATU.....

0 Dari Kacamata Orang lain:

Related Posts with Thumbnails