Sunday, May 11, 2008 | By: WR

catatan pertamaku...

PUTRAJAYA: The mandatory retirement age of public sector employees will be raised from 56 to 58 from July 1, Prime Minister Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi announced yesterday.


padaku.... berita ini tidak memberi erti yang besar dalam hidup ini.. Aku tidak berminat untuk bekerja sehingga umor itu. Orang mempunyai pendapat dan alasan sendiri. Pada umor sekarang aku sudah berkira untuk menumpukan kehidupanku ke arah mendekatkan diri kepadaNya... lebih banyak masa terluang untuk kerja semakin kurang masaku untuk Nya.... entah mengapa hatiku diusik risau bila mengenangkan ibu dan ayah yang telah tua .... membandingkan diri ini dengan mereka. Mereka mempunyai 9 anak yang di atas kertas sangat selesa untuk membantu... namun apa yang terjadi... Aku hanya mempunyai 3 anak.... bayangkan perbezaannya...



lihatlah wajah ayahku dan adiknya yang telah tua..... di saat begini apa sangatlah yang dapat dilakukan.....


kini tidak berdaya walau untuk berdiri..... di saat ini kerja sudah tidak menjadi sesuatu yang penting lagi... teringat aku tentang cerita hindi BAGHBAN lakonan amitach bachan semalam... sebenarnya aku tak suka filem hindi tapi anehnya semalam aku menonton filem itu di pertengahan cerita hingga akhir... hatiku tersentuh kerana aku sekarang bersama kakakku bergilir-gilir menjaga ayah yg telah tua.... dari cerita itu ada sedikit sebanyak persamaan dengan ayahku . Dari situ aku dapat memahami perasaaan orang tua bila tinggal bersama anak-anak...... Perlukah aku merungut jika ayah membuat kerenah.... dia telah tua.. dan jga telah banyak berjasa kepadaku.... perlukah aku mengeluh jika dia membuat onar..... Aaku mesti banyak bersabar....

0 Dari Kacamata Orang lain:

Related Posts with Thumbnails