Wednesday, May 14, 2008 | By: WR

PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN 2008

Seorang pelajar berjumpa saya untuk menyatakan perasaan tidak puas hati tentang jawapan yang ditulis. Dia memang menjangka markahnya rendah. Kesilapannya ialah terlalu menumpukan soalan pengiraan dan kesuntukan masa untuk menjawab soalan lain... satu pengajaran baginya... Saya telah menerangkan bahawa setiap satu soalan diperuntukkan 30 minit sahaja.

kecewa dengan markahnya pelajat tersebut berazam untuk membetulkan kesilapan dan terus bertanya bilakah peperiksaan seterusnya. Mungkin akan ada satu lagi peperiksaan sebelum peperiksaan percubaan.. entahlah. Saya merasa sedikit terkilan dengan prestasi pelajar tahun ini... tidak ada yang menonjol.

setiap tahun pelajar berubah-ubah. Tahun 2006 pencapaian terbaik mata pelajaran saya. Satu pencapaian yang tiada tolok bandingnya bagi saya. Hampir 50% pelajar saya mendapat A. ( 3 orang 1A dan 3 orang 2A ) Satu kepuasan bagi saya untuk calon yang berjumlah 13 orang.....

0 Dari Kacamata Orang lain:

Related Posts with Thumbnails