Tuesday, May 5, 2009 | By: WR

Anaknda Lulus Lesen Kereta

Pagi tadi anak saya mengambil ujian memandu. Alhamdulillah lulus dia. Dalam hati dah berkira2 tak lama lagi nak rehat. Kalau balik kampung boleh la dia memandu. Emak nak berehat . Pagi tadi tertengok ada pelekat "P" pada kereta buruk saya. Nampaknya dia dah pasang angan-angan nak bawa kereta tuh. Kereta baru takut dia nak usik. Kadang2 terfikir juga, kalau dah dapat lesen nanti takut pula panjang langkahnya.
Walau bagaimana pun fikir positif la. Harap2 banyak kebaikan dari keburukannya. Buat masa sekarang kalau saya belik lewat dari sekolah, dia akan ambik adiknya balik awal. kalau nk suruh pergi kedai pun senang.

12 Dari Kacamata Orang lain:

mantan said...

Waruna,
Walaupun dah dapat lesen, peringkat awal ni kena pantau juga.

Sebabnya; Banyak perkara lain yang tak diajar ketika belajar memandu utk mendpatkan lesen...

Puteri Azizul said...

bagus juga dapat dapat bantu ibu ketika sibuk kan........

IMANSHAH said...

amek lesen di penang paling menakutkan!!

labi said...

tahniah pada anak yang dapat lesen.. mana labu tak masuk ni cik wan, tak ada labu tak syk..nak ngomen

labu said...

wei labi, banyak ler labi-labi kau... kau nak ngomen, komen jer la, apa ada kaitan dgn aku pulak... aku tgh hangin satu badan ni....




--------> jom pekena kopi labi!

labi said...

lagi kau naik angin lagi aku suka labu...kau naik angin sebab bila kau balik rumah dua dua tak layan kau ker...hahahahaha, tulah..padan muka, adakala pandai pandai tupai lompat kadang kala jatuh jugak kat tanah... hahahahaha...labu labu..ikut kaulah labu
wan jangan marah wan, labu naik angin, semua komen dia hari ni lain macamjer..

WR said...

nak marah la jugak ni.. korang nak perang ke ape ke. pi perang kat lain. ha.. kan dah marah ni

kembara kelana said...

wan
saya mintak maaf

tetamu said...

wei geng, ni hari marah sedunia ke??? hehehe

WR said...

hahahahah GB dua orang ni.... saje je la. jan la ishtihar hari marah sedunia pula..

kembara kelana said...

oklah cikgu wan...semoga ceria selalu, saya tak nak di sebab kan saya blog cikgu wan tercemar..saya cuma ikut dimana labu pergi sebab labu dan labi..ni kawan baik cuma dia suka bergurau..saya tak ngacau lagi...bye bye

mantan said...

memang gitu la sokmo, dua orang tu

Related Posts with Thumbnails