Monday, May 10, 2010 | By: WR

PENANTIAN BERAKHIR

Pengalaman pertama anak saya naik keretapi ke Kuala Lipis - rumah anak saudara.
Setelah sekian lama menunggu.. akhirnya saya dapat jugaDG48. Walaupun rugi satu tahun tidak mengapa. kalau dulu saya sudah "merajuk". Apa tidaknya guru yang lebih junior dari saya dah lama dapat tapi saya masih di gaji mati DG44 . Sepatutnya kawan2 seangkatan sudah mendapatnya pada tahun 2007.
Nama saya tercicir dari kenaikan pangkat ke DG 44 pada tahub 2004 yang lepas. Tidak tahu apa silapnya. Sekolah telah menghantar nama saya bersama 4 orang guru lain yang layak pada masa itu. Namun bila keputusan di terima nama saya tercicir.
Setelah berusaha pelbagai cara termasuk meminta campur tangan KPPK, akhirnya pada tahun 2007 saya ke Putrajaya dan pada tahun itu juga surat kenaikan pangkat saya ke DG 44 dikeluarkan dengan tarikh di kebelakangkan pada 1.1.2004 sama seperti rakan2 seangkatan saya.
Ekoran keciciran dan kelewatan menerima surat DG 44, saya telah terlewat pula mengikuti kursus PTK. Walaubagaimanapun saya menerima surat menyatakan saya bakal menerima DG 48 pada tahun 2007.
Namun sekali lagi saya merasa hampa apabila tercicir sekali lagi. Tatkala rakan2 menerima DG 48, nama saya tercicir lagi…… Saya beberapa kali menghubungi JPN Terengganu dan meng”emel” S/U KPPK. Menghubungi sumber manusia pada masa itu seperti menghubungi “HANTU” kerana tak pernah berjawab atau talian “busy”.
Bosan dengan situasi itu , saya amat kecewa dan seakan putus asa. Terasa rimas dan menyampah untuk menghubungi mana2 pihak lagi. Tambah2 bila tahun berganti tahun rakan2 yang jauh lebih junior telah menikmati gaji DG 48. Sedangkan saya dengan gaji MATI DG 44….

Teriima kasih untuk semua rakan2 yg memberikan galakan untuk berjuang mendapatkannya. Akhirnya pada 9 Mei yang lepas surat kenaikan ke DG48 berada dalam tangan ...


Terima kasih anaknda Ab Aziz yang sanggup meluangkan masa menghantar bondake Putrajaya.. sebelum tu seronok juga naik keretapi ke Kuala Lipis bersama anak bongsu saya yang menemankan saya. Suami ada sedikit masalah kesihatan dan tak dapat menghantar. Dalam perjalanan tetap bimbang kerana anak sulong saya menelefon yang ayahnya "pengsan" lagi. Saya tidak putus2 mendoakan agar dia kembali sehat..

4 Dari Kacamata Orang lain:

mohamad said...

Tahniah, semoga ia menjadi perangsang untuk bekerja dengan lebih cemerlang..

yusofsipan said...

tahniah wan!

WR said...

terima kasih mohamad dan ybs...

bofoyengfeng said...

assalammualaikum cikgu. :)

Related Posts with Thumbnails