Sunday, November 14, 2010 | By: WR

GOUT , DOKTOR GILA_GILA dan SHOPPING.

Hari ini saya ada temujanji di klinik O&G . Saya membawa bersama keputusan ujian darah yang dibuat di hospital Besut tempoh hari. Saya memang tahu byk ujian darah itu menunjukkan keputusan yang tidak berapa baik untuk kesihatan saya terutamanya uric acid yang agak tinggi.
Walaupun hari ini di sekolah ada mesyuarat guru, saya memintapelepasan daripada pengetua untuk tidak hadir mesyuarat itu kerana temujanji saya pada pukul 2.00 petang. Jadi mesyuarat yang dijadualkan pada pukul 12.00 tengahari itu tidak sempat saya hadiri.
Oleh kerana kesihatan suami saya yang belum memuaskan saya terpaksa memandu sendiri ke KOta Bharu ( Hospital Universiti Kubang Kerian ) Anak bongsu saya turut menemani. Sesampai di HUSM kami bertiga terlbih dahulu mencari SURAU yang telah berubah tempatnya. HUSM sudah banyak berubah sejak 6 bulan yang lalu. Terkial2 saya mencari parking akhirnya dapat juga.Hari ini saya bernasibbaik kerana saya sampai awal tepat pada pukul 2 petang dan suami menolong saya mendaftar kerana saya ke surau untuk menunaikan solat zohor.
Selesai solat zohor saya terus ke klinik dan suami saya memberikan nombor pendaftaran. Rupanya saya patient pertama yang dpanggil ke bilik doktor. Di situ saya dilayan oleh seorang doktor perempuan yang baik. Dia mengesahkan saya ada GOUT. Saya dah agak dah.. setelah menasihati saya tentang beberapa perkara terutama pemakanan, tiba2 seorang doktor lelaki masuk dan saya agak sedikit terganggu melihat gelagat doktor lelaki yang agak GILA-GILA. Doktor perempuan bertanya kepadanya apa ubat yang sesuai untuk saya tetapi jawapannya amat menghampakan saya.. " Dont ask me.. i dont know!" Kemudian dia membebel entah apa2... bersama seorang doktor pelatih. Meluat saya melihatnya. Kalau dulu saya rasa profesion doktor amat saya hormati kerana ilmunya yang amat luas tentang penyakit dan doktor sepatutnya serius bila bersama pesakit. Tetapi doktor ini sedikit GILA-GILA .. payah saya nak hormati dia.
Akhrnya saya diberi borang untuk sekali lagi membuat ujian darah untuk dikaji pada 6 bulan akan datang. Sekiranya uric acid dan kolestrol masih tinggi mungkin saya akan diberi ubat untuk kolestrol pula......
nampak gaya udang dan ketam kegemaran saya terpaksa saya lupakan ...

Oleh kerana saya siap awal , anak mengajak saya membeli belah di KB MALL. Alamak jalan sesak pula. Akhirnya sampai ke sana dalam pukul 5petang. Setelah siap solat asar di KBMALL kami bertolak pulang dalam pukul 6.30 petang. Agak menghairankan jalan di KB masih sesak waktu itu. Akibatnya kami terpaksa berhenti untuk menunaikan solat maghrib di mesjid MELOR. Semasa memandu kaki saya mula sakit... tapi saya menyembunyikannya dari pengetahuan suami takut pula dia risau saya memandu waktu malam dalam keadaan sakit. Saya memang tidak suka memandu waktu malam tambah2 penglihatan saya agak tidak baik sekarang. Akhirnya dalam kesakitan kaki itu sampai juga dirumah dalam pukul 8.30 malam.. kepenatan tapi tak dapat nak tidur awal memikirnya penyakit yang dihidapi...

0 Dari Kacamata Orang lain:

Related Posts with Thumbnails