Saturday, November 6, 2010 | By: WR

KAWAN SEKOLAH DULU..

Hari ini dalam inbox facebook saya ada satu mesej dari seseorang. Dia bertanyakan samada saya pernah belajar di TIJB. Saya ingat2 lupa..... Katanya satu kelas sejak tingkatan 4. Semua nama2 kawan baik saya di tulis satu persatu.. lama2 ingatan saya kian jelas dan saya amat gembira berjumpa rakan sekelas.... Beliau ialah Rahmah Abdullah... setelah hampir 30 tahun.... dan darinya juga saya ditemukan dengan seorang lagi kawan yg memang saya ingat kerana pernah bertemu semasa kursus di JB dulu. Nor Asikin yahya...

Rakan2 dari satu negeri iaitu Normah salleh, Tuan ROhana dulu2 memang berhubung tapi kini terputus pula.. kalau jumpa mesti riuh... Masih teringat suka duka tinggal di asrama. Dulu selalu kami pelajar dari Kelantan di persalahkan bila keputusan BM merosot. Kata seorang pelajar dari Johor ini kerana kami rakyat Kelantan suka bercakap dalam dialek Kelantan. Tapi dakwaan itu tidak tepat bila saya selalu mendapat markah tertinggi dalam BM. Cikgu BM saya En. Khamsani selalu puji BM saya bagus... sehingga ditulis dalam sijil berhenti sekolah saya yang saya berbakat dalam penulisan sastera kreatif.. Ini kerana saya selalu menulis karangan berbentuk cerpen. Salah satu cerpen yg saya tulis dimasukkan dalam majalah sekolah... Pernah beliau bertanya samada cerpen itu saya tulis sendiri atau saya tiru dari mana2... mungkin beliau tidak percaya yg saya memang berbakat menulis cerpen.. hahahhaa ... tak apa lah saya ANGKAT BAKUL pun... memang dulu saya suka sgt membaca novel. Sejak dis ekolah rendah kerana sepupu saya seorang perpustakawan dan membawa balik byk buku2 dan novel..

2 Dari Kacamata Orang lain:

IMANSHAH said...

Fb ni kalau digunakan dengan betul dapat menjejak kawan2 yang terputus hubungan

tapi jgn lebih dari tu

WR said...

betul tu iman.. tapikan nak lebih apanya semua tu kawan perempuan....

Related Posts with Thumbnails