Thursday, November 25, 2010 | By: WR

SI HITAM MERAGAM

Si Hitam saya berumur 3 tahun 6 bulan. Sejak saya mem"bela" si hitam , dia tidak pernah meragam. Tapi semalam dia dah mula buat hal.... Semalam adalah hari ke 2 peperiksaan SPM dan saya ingin cepat sampai ke sekolah untuk memberi semangat kepada calon SPM sekolah saya. Kebetulan hari sebelumnya saya membawa balik dokumen2 seperti borang untuk pelajar yang "PELUPA" membawa kad pengenalan dan slip peperiksaan. Buku bertugas guru juga saya bawa balik dengan harapan pagi2 lagi saya akan berada di dewan terbuka bersama guru bahasa inggeris. malang tak berbau dan saya menjadi serik tak akan membawa balik benda2 penting itu ke rumah lagi... selepas ini adalah menjadi tanggungjawab guru bertugas untuk mengambil dan menyimpan barang2 penting itu di pejabat sekolah selepas peperiksaan tamat.

Berbalik kepada si hitam, apabila membuka pintunya saya terus memulas kunci untuk memulakan injin.. alamak saya terkejut dan panik seketika. Si Hitam seolah2 tidak mahu bangun dari tidur.. beberapa kali saya mengejutkannya namun hitam tetap tak mahu membuka mata.. Saya terus menelefon suami yang sudah pun bertolak ke Ladang ayamnya. Kesian pula dia terpksa berpatah balik untuk melihat keadaan hitam..

Setelah suami sampai di rumah dia mencuba untuk membangunkan hitam namun sama saja.. hitam DEMAM dan tak mahu bangun... rasa macam nak menangis je.. suami saya meneka hitam "kehabisan bateri". Saya mencari idea dan akhirnya menelefon pembantu makmal yg bertugas di dewan peperiksaan untuk mengambil barang yg ada pada saya . Saya juga menumpang beliau ke sekolah... mujur lah masih sempat untuk mengumpulkan pelajar dan ketua pelajar sempat memimpin bacaan doa sebelum masuk ke dewan peperiksaan...

Kemudian saya ada mesyuarat Majlis Tadbir sehingga lah pukul 2.30 petang. Selepas mesyuarat saya menelefon suami bertanyakan khbar Hitam. Benar jangkaan suami, bateri hitam di cas semula dan HItam dan kebah dari demam...

2 Dari Kacamata Orang lain:

IMANSHAH said...

salam kak

ingat rosak enjin, ni mesti tak tuko2..haha

WR said...

Iman, akak tau naik kereta je.. tang injin ke bateri ke tayar ke akak tak tau.... hari tu tayar botak sebiji kat depan sbb akak tak htr buat alingment tayar.. :P

Related Posts with Thumbnails