Thursday, March 3, 2011 | By: WR

CINTA KE DUA....


Bercakap tentang cinta, ramai orang mengatakan cinta pertama itu adalah cinta sejati. Namun ramai juga yg jatuh cinta berkali-kali. Semasa bercinta kita hanya nampak kebaikan pada diri seseorang sahaja, namun bila dah lama bersama akan lahirlah ciri-ciri yg tidak diingini.. Selepas itu mungkin akan mencari cinta baru pula....

Sejak di Universiti lagi saya sudah memasang angan2 untuk bercinta dengan HONDA. Bila mula bekerja, cinta saya terhadap HONDA bertambah subur kerana melihat seorang guru yg selalu ke sekolah memandu Honda City. Tiap2 hari saya memikirkan bila la nk milikinya... Akhirnya setelah 2 buah kereta proton saya miliki, baru lah saya memilikinya.. Tetapi begitulah manusia, bila dah dapat baru lah tahu baik buruknya. Honda terlalu besar untuk saya... Memandunya di jalan raya memanglah memuaskann hati saya, namun bila tiba BAB PARKING.... aduh saya amat2 membenci HONDA.. beberapa kali muncungnya tercalar kerana saya tak dapat menjangka kedudukannya.. Bila keluar ke bandar dalam kesesakan jalanraya, saya menjadi terlalu stress.. beberapa kali saya ke Jerteh dan pulang tanpa dapat meletakkan kereta di tempat parking... BIla anak bertanya mak ke mana, saya hanya menjawab
" makan angin di Jerteh "

Akhirnya, saya mula jatuh cinta dengan Viva Elite... ya.. kereta yg sangat sesuai untuk saya..

0 Dari Kacamata Orang lain:

Related Posts with Thumbnails