Monday, March 1, 2010 | By: WR

GURU PELATIH DARI UPSI

Sekolah kami menerima 4 orang guru pelatih dari UPSI. 3 daripadanya ialah pelatih yg mengajar ERT manakala seorang sains pertanian. Yang istimewanya ialah yang mengajar ERT tu 2 daripadanya ialah lelaki.. Tapi bagi saya perkara ini takde la ganjil sangat kerana sekolah kami telah lama memiliki tenaga pengajar lelaki yang mengajar mata pelajaran yang biasanya didominasikan oleh perempuan.. bagi mata pelajaran katering dan penyajian guru nya ialah seorang lelaki.. lelaki kalau menjadi tukang masak biasanya akan lebih hebat dari perempuan...

Mereka diberikan kelas yang tidak terlibat dengan peperiksaan iaitu tingkatan 1,2 dan 4. bagi mata pelajaran sains pertanian saya sangat berpuas hati kerana pelatih menampkkan kesungguhan di mana beliau telah membuat persediaan terlebih dahulu. Beliau menyediakan buku2 rujukan sendiri. Secara kasar persiapan adalah menggalakkan. Sebagai guru pembimbing saya sangat berpuas hati melihat kesungguhan yang ditunjukkan.

Semoga pelatih2 ini menggunakan pengalaman semasa latihan mengajar ini sebaik mungkin..

5 Dari Kacamata Orang lain:

yusofsipan said...

setuju dgn pernyataan di perenggan pertama....hehehe

Anonymous said...

saya pun guru pelatih daripada UPSI.... Mungking dia adalah dalam kalangan kawan saya juga...walaupun kita tidak kenal saya harap cikgu dapat memberikan tujuk ajar.... TQ..

Ibu Si Mantan Cikgu said...

Salam Ziarah cikgu Waruna
Baguslah ..semoga mereka bekerja dengan baik dalam latihan.

WR said...

ybs : mesti nk puji diri sndri tu.. hehhee

Anonymous : insyaAllah....

cikgu Ruqaya : terima kasih..

amalhaj said...

assalamualaikum cikgu!
intai2 jer apa2 pun cikgu boleh,tahniah dan jadi pembimbing yang berkesan.

Related Posts with Thumbnails