Thursday, March 11, 2010 | By: WR

KEPUTUSAN SPM 2009 - BERKONGSI KEGEMBIRAAN BERSAMA ANAK-ANAK MURID

8.30 pagi saya bersama 2 lagi rakan ke PPD untuk mengmbil result. Kereta pengetua mengekori kami dari belakang. Pengetua memang jenis yang memandu laju akhirnya dia memotong kereta kami.. sesampai di PPD rupanya sudah ramai yang datang, kiranya kami adalah yang peling lewat.. GPK sudah mengambil sampul surat berisi keputusan peperiksaan. Apa lagi kami pun mula "bekerja" tanpa lengah2 lagi..... Perasaan bercampur baur. Nampak gaya keputusan tahun ini lebih memberansangkan...

Walaupun impian untuk mencapai straight A tidak kesampaian namun hati berbunga kerana sekolah kami menang dari segi kualiti. Banyak mata pelajarn bertambah bilangan A dari tahun sebelumnya..

Hasilnya seorang pelajar kami terlepas dari mendapat semua A gara-gara subjek Bahasa Inggeris... 8A dan 1B.. Tahniah kepada Mohd. Asraf Al-Baqri.. JUga kepada Wan Azila wan Azaman yang mendapat 7A 3B, yang lain2 menyusul dengan 6A ( 6 orang ) kejayaan ini mungkin kecil bagi sekolah berjenama tetapi bagi kami ia sungguh besar dan beerti.

sesampai disekolah, semua guru SPM menerpa result, masing2 jelas menunjukkan kepuasan di wajah....Saya sendiri tidak dapat menyembunyikan perasaan gembira. 6 Orang pelajar saya mendapat gred A dalam mata pelajaran sains pertanian. Jumlah calon semua ialah 16 orang ( 6 / 16) Lebih indah lagi tiada yang dapat D atau E. 100% lulus.. syabas anak2 muridku.... terutama kepada Nur hafifah, Azura, Mohd Faiq, ridwan, Wan Nor Bayani dan Hafizam.... kamu kebanggaan cikgu..

Kelihatan dalam gambar ibu kepada Asraf menerima keputusan SPM daripada pengetua dengan diiringi GPK. Difahamkan Asraf tidak hadir kerana "bekerja"

5 Dari Kacamata Orang lain:

mantan said...

Ok lah tu... Nampaknya ada "semangat berlaan"... dah bagus la tu....

WR said...

semangat apa mantan? tak faham saya tu..

JHaZKiTaRo said...

salam ziarah dari bumi Dublin, Ireland.. blog walking mengisi masa.. ada kelapangan, jemput singgah ke blog hamba.. :)

ybs said...

tahniah, tahniah dan tahniah!!!

Cikgu Chun said...

Tahniah kak Waruna.... Keputusan yang cukup membanggakan... Agaknya bila lah saya dapat menghasilkan pelajar yang sedemikian....

Related Posts with Thumbnails