Saturday, December 17, 2011 | By: WR

GRAND REUNION SMTJB



Ini adalah lencana sekolah saya dulu. Bila melihatnya begitu terasa sekali.. saya sayangkan sekolah ini kerana sekolah inilah yg membawa saya keluar dari negeri kelahiran saya Kelantan. Kalau tidak kerana belajar mn mgkin saya berpeluang ke negeri orang. Kenangan silam semasa di SMTJB sering terbayang. Antaranya yg saya tidak dpt lupakan ialah:
1. Semasa minggu orientasi, saya menangis bila disuruh menyanyi lagi negeri Johor. Ini kerana saya tidak dapat menyanyikannya dgn betul. Iramanya agak janggal bg saya pada waktu itu. Selepas peristiwa itu saya dah dpt nyanyikannya dengan baik. Pada masa itu 1987, budaya membuli pelajar junior masih ada..

2. Semasa di tingkatan 4PK2, saya pernah mendapat keputusan peperiksaan tertinggi dengan 13 agregat. Terasa "kembang" sekali.. apatah lagi bila guru BM cikgu Kamsani memuji saya berbakat dlm penulisan sastera kreatif... itulah antara guru yg amat saya minati selain seorang guru cina yg mengajar matematik tambahan.

3. Pada tahun 1987, saya mewakili sekolah dalam pertandingan Bola tampar dan sempat dibawa berlatih ke Sek men Tun Fatimah oleh cikgu Wong jurulatih bola tampar..

banyak lagi kenangan lain yg tak muat nk diceritakan di sini..

dan hari ini, Bertempat di Dewan Sekolah SMTJB, bekas2 pelajar berkumpul sempena GRU. Saya tidak dapat hadir maklumlah jarak yg sgt jauh itu tidak memungkinkan saya ke sana apatah lagi kebetulan ada komitmen lain. Yang hadir keseluruhannya warga Johor sahajalah.. tapi saya tumpang gembira melihat bekas2 pelajar dan bekas penghuni Asrama puteri. Masing2 dengan "wajah baru" Hahaha.... nak terglak pun ada.. ada yg tidak berubah sgt.. ada juga yg berubah dan saya tak dapat nk cam lngsung... Dalam gambar bertudung merah ialah Saleha yg byk berkongsi SUKA DUKA bersama semasa di Asrama Puteri.

0 Dari Kacamata Orang lain:

Related Posts with Thumbnails