Monday, December 26, 2011 | By: WR

NIKMAT CUTI BARU BERMULA

Hari ini baharulah saya menikmati cuti sekolah yang sebenar. Sejak pemergian ayahnda tercinta, kami adik beradik sentiasa berkumpul di rumah bonda jadi tidak ada peluang untuk menguruskan rumah. Kebetulan pula mesyuarat sekolah berturut2....

Saya memulakan cuti dengan membersih halaman rumah. Bermula dari garaj kereta yang penuh sampah dari daun2 pokok rambutan dan sisa2 kayu selepas ubahsuai tempoh hari.
Kemudian bergerak pula ke pokok bunga dalam pasu yang rumputnya boleh tahan memenuhi pasu2.. Saya pangkas dahan2 yg tumbuh meliar dan tak terjaga itu... Mana2 yg patut dibuang saya buang saja.. Beralih pula ke deretan pasu orkid yang LESU tidak terjaga.... Rasa diri sangat TERUK kerana membiarkan tanaman dan halaman tidak dibelai.. Dulu saya selalu disiplinkan diri menjaga tanaman hiasan seminggu sekali.. Tapi kini kenapalah akibat dari pertukaran ke sekolah baru menyebabkan saya turut LESU..

Setelah SEDAP mata memandang di luar rumah, saya sambung pulake bahagian dalam rumah... Selepas subuh tadi dah disapu dan vaccum lantai. Ha.. ni nak kena mop pulak lantai tu,,..

Dalam berkira2 cuti yg hanya tinggal kurang lebih seminggu rasanya tak sempat untuk bersihkan seluruh rumah... Memadailah cuti seminggu ini saya dapat menjalankan rutin seharian sebagai seorang isteri sepnuh masa... Itulah keinginan saya..

0 Dari Kacamata Orang lain:

Related Posts with Thumbnails