Wednesday, January 4, 2012 | By: WR

HARI PERTAMA PERSEKOLAHAN DI 2012

3 jan 2012 ( Selasa ) adalah hari pertama persekolahan tahun ini. Saya memang bersiap awal maklumlah nak tunjukkan teladan di hari pertama sekolah dibuka. Namun, cuaca amat buruk sekali. Hujan tanpa henti dan langit gelap gelita. Saya jadi risau nak lalu ikut jalan biasa ke sekolah kerana pada gelombang pertama banjir dulu jalan Kg Lampu dan Kg Nangka dinaiki air dan tidak dapat dilalui kenderaan.... Lalu saya mengambil jalan alternatif melalui Kg Raja....

Saya bertolak dari rumah pukul 7 am.. suasana sangat gelap seperti jam 8 malam.. dan bila malam.. saya selalunya tidak dpt memandu dengan baik. Namun saya ggahi jua.... Jalan agak sesak dengan hujan lebat menyebabkan saya sampai ke sekolah pada jam 7.35 am. Selalunya saya hanya mengambil masa hanya 20- 25 minit sahaja. Sepanjang perjalanan semua kenderaan memasang lampu apa tidaknya suasana amat gelap dan saya memandu dlm debaran. Bila sampai di Pengkalan Nyireh, barulah cuaca cerah dan di Kuala Besut rupa2nya TIDAK HUJAN.. anehnya...

Mujurlah punch card belum MERAH.... bergegas ke Dewan As-shafie untuk perhimpuanan hari pertama.

0 Dari Kacamata Orang lain:

Related Posts with Thumbnails