Saturday, February 7, 2009 | By: WR

AL-FATIHAH....

Pagi ini saya terima satu lagi berita kematian. Kali ini bekas pengetua sekolah saya Tuan Hj. Ab. Aziz Sattar Khan. Beliau merupakan satu2nya pengetua LELAKI sekolah saya kerana yang lain2 semuanya perempuan. Beliau ketika menjawat jawatan pengetua seorang yang tidak banyak cakap dan suka membuat kerja tanpa menyuruh sesiapa. Malah surat menyurat pun dia taip sendiri. Beliau lebih mementingkan hal akedemik berbanding sesetengah pengetua yang suka nama sekolah disebut2...Beliau lebih suka nama sekolah dijulang kerana akademik dan bukan kerana perkara remeh. beliau paling tidak suka majlis-majlis atau aktiviti yang membuatkan murid menjadi tidak terurus.

Sebelum beliau bersara, beliau diserang penyakit beguk dan mendapat rawatan di HUSM. Selepas bersara, beliau sakit yang mana beliau kadang2 semasa membawa kereta sering lupa jalan pulang. pernah juga kemalangan. Tetapi beberapa bulan yang lepas, dia dilaporkan sudah sehat dan boleh memandu semula.

2 Dari Kacamata Orang lain:

nina said...

al-fatihah... smg beliau ditempatkan di dalam golongan yg beriman...
dalam kesempatan ini....izinkan saya bertanya....
apa nama cikgu ni?nama panggilan dalam smkpelagat pun tak pelah...

WR said...

NIna - saya ingat-ingat lupa ni, pernah jadi facilitator AL ke? saya Cikgu Wan Rusnah - GKMP Votek

Related Posts with Thumbnails