Monday, March 16, 2009 | By: WR

CUTI YANG SIBUK

Sebelum cuti lagi dah sibuk...
  1. KHAMIS 12 mac2009 -Hari terakhir sekolah- semasa dalam perjalanan ke PPD untuk mengambil keputusan SPM kerani sekolah menelefon yang wakil JPN ( UNit Votek) akan melawat sekolah. Lepas hantar seorang lagi kawan ke PPD, saya terus balik ke sekolah. Sebelum tu dah telefon anak-anak buah untuk memaklumkan kedatangan wakil JPN. Sesampai di sekolah, mereka dah tiba ( En. Sharudin dan En Zafridin) Mereka dilayan oleh GPK Pentadbiran. Semua di periksa termasuk semua buku persediaan mengajar guru, nota pelajar, fail panitia, fail kerja kursus dan tidak ketinggalan "observe" seorang guru... Pukul 1.30 baru selesai. Saya tinggal kan mereka sekejap untuk melihat keputusan SPM.... tak ada yg dapat straight A. pelajar terbaik Hafizudin (8A)
  2. JUMAAT 13 mac 2009 - Awal pagi lagi terus ke rumah kakak di Tanah Merah Kelantan kerana anak sulongnya akan berkahwin. Banyak perkara kena buat........ malamnye tidur lewat.
  3. SABTU 14 mac 2009 - Bangun seawal 5 am. hari ini la jemputan kawin sampai. Tak menang tangan buat itu ini... bereskan hantaran, lauk pengantin, dsb.... kepenatan..
  4. AHAD15 mac 2009 - Ke HUSM untuk temu janji klinik O&G. Alamak... jalan jam teruk. Dah la hujan! sampai lewat dalam pukul 2.30pm. ramai nye orang kat HUSM. Pukul 5.00pm baru nama saya dipanggil..... pukul 5.30 baru selesai tapi farmasi sudah ditutup, jadi saya naik ke tingkat 3 untuk ambil ubat di farmasi wad. Penat sungguh... Pukul 7.45pm baru sampai dirumah.... keletihan..

3 Dari Kacamata Orang lain:

Anonymous said...

Musim cuti2ni memang ramai orang yang kahwin. saya sibuk mengulangkaji pelajaran..hahha maklumlah nak exam PTK khamis ni..dah 5 klai ambil paper P&P, namun rezeki belum kunjung tiba!!

P'su said...

Begitu lah tugas & kehidupan seorang ckg.. teruskan usaha..

Anonymous said...

Cikgu
Sedih juga dengar tiada yang dapat semua A. Boleh cikgu catatkan 3 mata pelajaran yang mana menjadi sebab tiadanya A1?
Guru Pasir Mas

Related Posts with Thumbnails