Saturday, December 6, 2008 | By: WR

PERASMIAN PROGRAM ACCELERATED LEARNING

Perasmian Program Accelerated Learning berlangsung jua seperti yang dijadualkan dengan mantan Menteri Besar Dato` Seri Idris Jusoh sebagai perasmi setelah kembalinya ke rahmatullah bekas Timbalan Menteri Pelajaran Dato` Razali Ismail.

Suasana sayu apabila pengacara majlis mengumumkan untuk hadhirin membacakan al fatihah kepada arwah. Selain mantan Menteri Besar yang sekarang ini ADUN Jerteh, turut hadir sama ialah Pengarah Pelajaran Terengganu Dato` Ariffin Embong dan PPD Besut. Majlis berlangsung dalam hujan lebat. Sambutan tidak dapat dilakukan dengan sempurna. Dato` Idris Jusoh memandu sendiri viva TAR11 bersama Toh Puan Cik Kamariah. Sebagai mana biasa beliau tetap santai dan berani dalam ucapannya.

Berikut ialah persembahan pelajar DIKIR BARAT dalam Bahasa INggeris. ( Maaf, suara tidak kedengaran)


Dan ini pula ucapan Pengetua Pn. Hjh. Ruhani Salleh.


Pelajar diuji mengingat 20 perkataan dan 50 nombor mengikut urutan.


Menggunakan kaedah Accelerated Learning ini pelajar dapat mengingat fakta dan pembelajaran dengan baik. Oleh itu pelajar ini dijangka dapat memanfaatkannya untuk PMR mereka pada tahun depan. Sekarang mereka berada dalam tingkatan 2. Kesan lain yang didapati ialah mereka lebih berani menghadapi penonton. Sebelumnya mereka malu-malu untuk ke depan. satu perubahan yang positif. Banyak lagi aktivti lain yang ditunjukkan tetapi saya tidak sempat merakamkanya kerana sibuk menguruskan beberapa perkara.

Selamat hari Raya AidilAdha kepada semua, Seri Suryati, Cikgu Yusof, Cikgu Wahab, Cikgu Usop. Si Juita berkirim salam. Beliau balik berhari raya bersama keluarga suaminya di Perak.

3 Dari Kacamata Orang lain:

mantan said...

Selamat aidiladha

yusofsipan said...

Selamat hari Raya AidilAdha kepada cikguwaruna sekeluarga jugak.

Juita tu anak sedara cikgu ye?

WR said...

yea, anak sedara saya

Related Posts with Thumbnails