Monday, July 20, 2009 | By: WR

PISANG TANDUK

Suami saya membawa pulang pisang tanduk yg ditanam di kawasan ladang ternakan ayamnya. Dengan panjang tandanya mencecah 3 kaki, dan buah pisang sepanjang 1 kaki, ia amat berat untuk saya angkat. Dan tidak terangkat pun....
Saya mengukur dengan pembaris dan kesemua buah pisang itu mencapai panjang dalam lingkungan 1 kaki.( 30 cm) Saya agak sibuk kebelakangan ini jadi pisang itu diberikan kepada makcik penjual goreng pisang. Kalau dulu rajin gak la saya buat kerepek...

Dan ini gambar untuk membandingkan saiz buah pisang biasa dengan pisang tanduk.. nampak tak bezanya...?


5 Dari Kacamata Orang lain:

IMANSHAH said...

Kebesaran allah yang maha mencipta

mantan said...

waruna,
bestnye. Besar dan banyak pulak tu.

kuIna said...

buat kerepek sedap nie...

Puteri Azizul said...

buat kerepek mesti sedap kan... makan ketika releks2 sambil nonton tv.........

zazolnizam said...

waruna, yang enam sikat pada dia pics kat atas tu pisang tanduk gak ker... banyak nyer teringin nak beli anak pokok nyer kalau dijual..

Related Posts with Thumbnails