Sunday, October 5, 2008 | By: WR

Hari persekolahan pertama selepas RAYA

Hari ini Hari Raya Ke Lima. Juga hari persekolahan pertama selepas cuti raya. nampaknya pelajar masih dalam mood raya. Masih ramai yang beraya.. sehinggakan semasa perhimpunan jelas kelihatan bilangan pelajar yang hadir merosot. Walau bagaimanapun muridku pelajar tingkatan 3 yang akan menghadapi PMR minggu depan amat bersemangat dan patut dipuji... masih memberikan tumpuan terhadap kertas ulangkaji yang diberikan.
Hari ini juga Cikgu Ghani mengadakan kenduri kawin anak sulungnya. Semasa menghadiri kenduri rumah cikgu Ghani jalan raya utama masih sesak terutama di simpang tiga lampu isyarat. Teringat kesesakan jalan raya pada hari raya Kedua sehinggakan terpaksa membatalkan beberapa ziarah...... Semasa menghantar anak-anak ke asrama semalam pun jalan tetap sesak dengan pengguna jalan raya terutama yaNg berkereta. Mereka ini anak Kelantan yang bekerja di Johor dan Kuala LUmpur.

2 Dari Kacamata Orang lain:

yusofsipan said...

Anak murid saya pun ada jugak yg tak hadir, sambung cuti raya ler gamaknya. Yang datang pulak macam takde mood jer nak belajar.... Cuma cikgu2 saya kelihatan masih dpt bertahan dan boleh 'tune' semula kembali ke mood mengajar....

yusofsipan said...

Saya lom bercucu tapi insyaAllah coming soon, tahun depan.... Anak perempuan saya yg sulong telah berkahwin pada bulan Mei lepas dan sekarang ni dah disahkan mengandung. Mudah2an dapat 'datuk' ler saya tahun depan.

Related Posts with Thumbnails