Thursday, October 30, 2008 | By: WR

MUSIM MENJAMU SELERA DAH TIBA.....

Bila persekolahan telah tiba ke penghujung, selalunya banyakla jamuan akan diadakan. Seolah-olah sudah jadi trend sejak 2-3 tahun kebelakngan ini sekolah mengadakan jamuan di luar. Unit-unit tertentu macam berlumba2 memilih lokasi jamuan akhir tahun.

Tadi saya turut bersama Unit PSS untuk meraikan Jamuan Akhir tahun di Bukit Keluang Beach Resort. Seronok juga menjadi sebahagian daripada AJK pengurusan sekolah. Hehehhe.. kalau ada jamuan atau apa-apa majlis kita dijemput sama...

Dengar khabar, Badan Pengawas pula berura-ura mengadakan jamuan akhir tahun di sebuah hotel di Kota Baru. Mak ai.... jauh la pulak. Jamuan guru anjuran kelab Guru pula menempah tempat yang sama dengan Unit PSS..

Masuk senarai "menunggu" ialah Koperasi Sekolah, PUM, Pasukan SPM dan 2-3 unit lain yang akan mengadakan jamuan. Jamuan-jamuan la jugak.. bila akhir tahun jangan lupa banyak perkara perlu dibereskan.

3 Dari Kacamata Orang lain:

sepajo said...

Anak-anak kita sekarang sedang menikmati kemakmuran negara. Alhamdulillah, murah rezeki. Kesihatan kena juga diberi perhatian. So much food so little stomach, eat a little bit of everything.

Anonymous said...

Memang dah gitu budaya kita. Keraian dibuat dengan jamuan. Tanda kesyukuran dengan jamuan. Tanda kegembiraan pun dengan jamuan. Makan memang menyeronokkan. Makan memang keperluan asasi manusia.

Anonymous said...

aw, saya suka jamuan akhir tahun..malangnya tak boleh makan banyak..-_-

Related Posts with Thumbnails