Wednesday, November 26, 2008 | By: WR

Oh Leganya..... CUTI.

Di saat rakan guru lain sudah 2 minggu bercuti, saya masih saban hari ke sekolah. Anak gadis saya mula mengomel kerana sejak pulang dari asrama belum pernah merasa masakan emak. Sepanjang saya di sekolah musim cuti ini dialah yang memasak seadanya. Kadang-kadang dia menelefon ke sekolah bertanya apa yang patut dimasak.
Hari ini, saya telah bebas!! Kerja saya di sekolah telah selesai. Lega rasanya kerana anak lelaki pun pulang ke rumah hari ini. Ini barulah CUTI namanya. Bebas dari kerja sekolah dan dapat berkumpul semua ahli keluarga.

Mulai esok, saya akan mengubah rutin harian dari seorang guru kepada seorang surirumah sepenuh masa. Seronoknya masuk ke dapur seawal pukul sebelas pagi dan makan tengahari lebih awal. Masakan pun tentu lebih pelbagai dan tidaklah ringkas sahaja. Kena juga mengambil kira khasiat dan nilai pemakanan kerana WAKTU bukan lagi menjadi faktor penghalang.

Anak bongsu saya mula bertanya, kemana kita cuti kali ini mak? Memandangkan musim tengkujuh bakal tiba.... saya tidak merancang apa-apa. Tambah lagi Hari Raya Qurban bakal tiba. SELAMAT BERCUTI PADA DIRI SENDIRI......

0 Dari Kacamata Orang lain:

Related Posts with Thumbnails